از نقطه قوت جلوههای ویژه «مسخره باز» تا نبود انسجام در «زهر مار»
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۰۴۴۷۲
همایون غنی زاده از کارگردانانی است که از تئاتر به سینما آمده است. وی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «مسخره باز» را ارائه کرده که به لحاظ جلوههای بصری شباهتهای زیادی به آخرین نمایشی که وی روی صحنه برده دارد.
قصه داستان در بستر رئالیسم جادویی شکل میگیرد، ولی به لحاظ دوپاره بودن در روایتی که طرح میکند، نمیتواند در فرم و محتوا به انسجام رسد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
استفاده از جلوههای بصری و فضاسازی با استفاده از تکنولوژی روز یکی از نکات مثبت سینماست و این مسئله در دنیای امروز که فیلمسازی به سمت دیجیتال شدن سوق پیدا کرده، امری اجتنابناپذیر است و این در حالی است که جای خالی این امکانات در سینمای ایران همچنان دیده میشود. بر همین اساس اگر دولت و بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند فیلمسازان برای به تصویر در آوردن قصههایشان قدرت عمل بیشتری پیدا میکنند.
با توجه به دوپاره بودن فیلم و زمان بلند آن که چیزی حدود دو ساعت است، این فیلم در اکران عمومی میتواند ۳۵ تا ۴۰ دقیقه کوتاه شود و برای خروج از دوپارگی نیاز به تدوین مجدد دارد و این نکتهای است که در سینمای رسانه، بسیاری از منتقدان بعد از دیدن این فیلم به آن اشاره کردهاند.
به عقیده اهالی رسانه این فیلم، ویژگی و قابلیت دریافت جایزه جلوههای ویژه را دارد.
«روزهای نارنجی» فیلمی باورپذیر
«روزهای نارنجی» فیلم دیگری بود که در چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. این فیلم به کارگردانی آرش لاهوتی جوایز متعددی از جشنوارههای مختلف گرفته است و نقطه قوت آن قصه روان و بازی متفاوت هدیه تهرانی است که با چنگ و دندان برای انسجام به زندگیاش میجنگد.
فضای داستان در شمال و در باغهای پرتقال اتفاق میافتد و استفاده از چنین لوکیشن بکری در پیش بردن قصه و باورپذیر کردن قصه مثمرثمر واقع شده است، به طوریکه با توجه به بازی متفاوت هدیه تهرانی این انتظار بوجود آمده که وی کاندیدای بازیگری زن امسال جشنواره فیلم فجر باشد.
از نقاط ضعف این فیلم سینمایی این است که با توجه به اینکه بستر اصلی فیلم، پیرامون کاراکتر هدیه تهرانی و علی مصفا اتفاق میافتد کارگردان تمرکز کمتری روی شکل گیری شخصیتهای مکمل داشته است و اگر تمرکز بر نقشهای هدیه تهرانی و علی مصفا روی شخصیتهای دیگر میبود داستان با قوت بیشتری طرح میشد و مخاطب احساس همذاتپنداری بیشتری میکرد.
یکی دیگر از اتفاقات این روزهای سینما حضور علی مصفا در فیلمهای سینمایی در مقام بازیگری و تهیهکنندگی است. وی بعد از گزیده کار شدن طی چند سال، امسال در مقام بازیگر در چند فیلم حضور پیدا کرده است. همچنین کریستف رضایی نیز در حوزه آهنگسازی جزو هنرمندان پرکار بوده است.
«زهر مار» فیلمی با بازیهای غیرمنسجم
جواد رضویان در فیلم سینمایی «زهر مار» چهره ضعیفی چه در حوزه انتخاب موضوع و چه کارگردانی ارائه کرده است.
منطق روایی فیلم سطحی و دم دستی است و شکل کارگردانی در چارچوب یک اثر سینمایی نمیگنجد.
این فیلم با دیده اغماض مناسب شبکه خانگی است و بازی شبنم مقدمی یکی از نقاط قوت فیلم به حساب میآید اگرچه به دلیل انسجام نداشتن بازیها نقشآفرینی وی نیز نمیتواند فیلم را از ورطه سقوط نجات دهد.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: تئاتر جشنواره فیلم فیلم سینمایی سینمای ایران دولت بخش خصوصی سرمایه گذاری رسانه جشنواره فیلم فجر بازی هدیه تهرانی جشنواره فیلم فجر سینمای ایران زهرمار مسخره باز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علیاکبر طوفانپناه به کما رفت
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر، فعالیت بازیگریاش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در بسیاری از فیلمهای سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم هایی، چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و ... از فعالیتهای او پس از انقلاب است.
طوفانپناه از دوستان نزدیک مرحوم رضا صفایی کارگردان قدیمی و مرحوم منوچهر وثوق هنرپیشه سینمای پیش از انقلاب است. او در کنار بازیگری به عنوان مدیر تولید فیلم هم فعالیت داشت.
علیاکبر طوفانپناه پیش از انقلاب در بیش از ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.
این بازیگر در تعدادی از سریالهای تلویزیونی، چون باغ گیلاس، عیاران و.. هم نقشآفرینی کرد.
همکاران این هنرمند با تایید این خبر از مردم خواستند برای بهبودی این هنرپیشه دعا کنند.
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901817